torstai 14. marraskuuta 2013

Janne & Lange osa 2

 Eikä taida olla viimeinen osa... Juttuhan menee niin, ettei minulla ole tietokonetta käytettävissä. Surffailuni olen surffannut (vähä-älyisellä) puhelimellani sekä olen päässyt leikkimään host-perheeni iPadilla. Rakastan saksankielistä autocorrectia... Joten minulla on ollut vaikeuksia päivittää tänne juttuja. Kuvat jäävät sitten toiseen kertaan, koska en pysty lisäilemään tänne niitä iPadilla.

Huomenna viimeinen työpäivä. Vielä kerran täytyy nousta aamu kolmelta ylös. Töissä on mennyt ihan hyvin. Suurempia kielimuureja ei ole tullut vastaan. Osa ihmisistä on olettanut etten osaa mitään, koska opiskelen Suomessa leipuri-kondiittoriksi koulussa. Täällä ammatteihin kouluttaudutaan työpaikoilla. Tämä vastaa meidän oppisopimusjärjestelmäämme.

Tämän neljän viikon aikana olen sokeroinut leivonnaisia, siivonnut, pellittänyt, laittanut laatikoihin tuotteita sekä muita "hanttihommia". Nämä työt kuuluvatkin opiskelijoille. Esimerkiksi konditoriapuolella "1. ja 2. kondiitorit" täyttävät ja koristelevat kakut ja leivokset. Opiskelijoiden mukaan mukaan he pääsevät joskus harjoittelemaan. Mutta lisää juttuja seuraavalla kerralla, nyt täytyy alkaa valmistautumaan töihin lähtöä varten. 

Terveisin
Janne

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti